TE@M Admin
Mesaj Sayısı : 173 Yaş : 33 Nerden : Ölüler Ülkesinden Takım ? : H@CKeR Kayıt tarihi : 17/12/07
| Konu: BioShock Demo Perş. Ocak 03, 2008 3:33 pm | |
| Bilim-kurgunun içiçe olduğu; korku dolu, daha ilk bölümünde ne olduğu belirsiz garip yaratıklara karşı savaşacağınız, adrenalin seviyenizi üst seviyelere tırmandıracak üst derecede bir aksiyon…“Uzun bir süre sonra kendime geldim. Aslında uyumuşum, belki de beni uyuttular. Tam olarak ne olduğunu hatırlamıyorum. Gözlerim yavaş yavaş açılmaya başladı. Etrafı şimdi daha net görebiliyorum. Ancak ne kadar garip bir yerdeyim. Karanlık etrafı sarmış sanki, biraz ışık var gibi. Ayağa kalkmalıyım. Ama bunu yapamıyorum, sanki kaslarım çekilmiş. Beynimin verdiği komutlara uymamak için direniyorlar. Belki bir süre dinlenip gücümü toplamam lazım. Ancak burada ne olmuş? Birazcık doğrulabilirsem etrafı daha rahat görebilirim. Evet oluyor, biraz acı var kaslarım gene itaatsizlik yapıyor, ama başarabilirim. İşte oldu, şimdi biraz daha dik durumdayım. Garip bir ışık huzmesi var, çevremi biraz daha net görmem için bana yardımcı oluyor. Algılamamı körleştiren o sessizlikte gitti. Garip bir takım gürültüler var. Şurada tam orada ışık huzmesinin altında bir takım gölgeler var. Acaba bunlar kim? Ama ne garip ki, gölgeler ilginç bir şekilde. Yoksa ben öldüm mü? En iyisi artık ayağa kalkmalıyım, bana acı verecek. Ama bunu yapmalıyım. Böylece ne olduğunu daha iyi anlayabilirim. İşte ayağa kalkma vakti geldi. Ama şu gölgeler sanki hareket edip buraya geliyor gibi, ben mi yanlış görüyorum. Ufak bir gölge oyunu bu, neden korkuyorum ki? Ancak bir tuhaflık var, sesler de gölgelerin oradan geliyor. Hangi cehennemdeyim ben?” Giriş
Bilinmezliğin olduğu karanlık, kasvetli ve gizemli bir hikaye. Bioshock’un girişi belki böyle olabilir. Gözlerimizi açtığımız zaman kendimizi bilmediğimiz garip bir yerde bulacağız ve sonrası mı? İşte sonrası oyunun kendisinde cevaplanacak. Irrational Games, 1999 yılında System Shock 2 ile bunun aynısını bize yapmıştı. Bilim-kurgunun içinde olduğu; korku dolu, ama RPG elementlerinin de içinde yer aldığı bir yapımdı. Oyunun daha ilk bölümünde ne olduğu belirsiz garip yaratıklara karşı, adrenalin seviyemiz artıyordu. System Shock 2 zamanında oldukça başarılı olmuş, harika bir yapımdı. Aradan yıllar geçti, ama üçüncü projeyi bir türlü duyamadık. Irrational Games, SS3’ten önce karşımıza onun yerine geçebilecek, hatta kimine göre SS3 olduğu söylenen Bioshock oyununu duyurdu. Yapımcılar Bioshock’un kesinlikle System Shock 2’nin devamı olmadığını, ayrı bir proje olduğunu belirtiyorlar. Peki bu yapım nasıl bir şey? Oyunumuz SS2 dinamiklerine sahip, FPS ve RPG tarzında. Garip bir şekilde ilginç bir yerde uyanacağız ve sonrasında su altı şehrine inip sır dolu hikayeyi çözmeye çalışacağız. Şehir 1940’lı yılların atmosferine sahip. Aslında korunmak için deniz altına yapılmış devasa bir kent. Ancak insanlara ne olduğu veya burada ne gibi garip olayların döndüğü belli değil. Hatta bizim dahi nasıl bir şekilde uyuduğumuz ve bunun neden olduğu belirsiz. Esrar perdesi hakkında yapımcılar herhangi bir açıklama yapmıyorlar ki, zaten oyun çıktığında bu ilginç ve kasvetli hikayeyi biz çözmeye çalışacağız.Neler var neler İlk olarak oyundaki yeniliklerden biri olan yapay zeka. “AI Ecology” adı verilen yeni bir sistem kullanılıyor. Bunun sayesinde karşımızdaki düşmanlarımızın kendi iç güdüleri olacak. Kısaca bize bodoslama girmeyecekler. Bunun yerine anlık kararlar verip, aldıkları etkiye göre tepki verecekler. Taktik yaparak bizi şaşırtmaya çalışacaklar. Mesela oyun için yayınlanan videoda düşmanını yukardan yüksek bir yerden aşağı attığını sanan karakter, demirlerin olduğu yere gelip aşağıya bakıyor. Ancak baktığı zaman aşağıda rakibinin cesedini göremiyor. O sırada karnına baktığında kocaman bir matkabın, karnından dışarı çıktığını görüyor. Zaten sonrasında olan oluyor. Kısaca düşmanlarımız aptal değil, hatta oyun boyunca sürekli aynı taktiği kullanamayacağız. Çünkü “AI Ecology” sürekli olarak, yaratıkların kararlarını değiştirecek. Evet yaratık demişken, karşımızda genetik yapıları değiştirilmiş garip düşmanlar var. Bunların bir kısmı çok vahşi, size durduk yere saldırarak öldürmeye çalışacak. Diğer bir kısmı ise yine oyunun yayınlanan videosunda izlediğimiz düşmanımız. Yanlarında ufak çocuklar olan bu kısım, aslında daha barış sever. Durup dururken size saldırma potansiyelleri pek yok. Ancak bir tehdit unsuru yaparsanız veya yanlarındaki çocuklara dokunmaya çalışırsanız o zaman işiniz iş olabilir. Çeşitli materyaller Barışçıl düşmanlara dokunmadığımız da onlar da bize dokunmayacak. Ancak şöyle bir durum var. Yapımda ilerledikçe farklı yerlerde kullanmak için, farklı amaçlara yatkın ilginç araçlar yapabileceğiz. Bunları yapmak için bazı materyallere ihtiyacımız olacak ve bazıları düşmanlarımız üzerinde bulunabilecek. RPG kısmı işte burada işin içine giriyor. Çünkü karakterimizi geliştireceğiz. Üstümüzdeki zırhımızı ve silahımızı, bulduğumuz materyallerle daha güçlü ve etkili bir hale getireceğiz. İşin diğer enteresan kısmı yapımda ilerledikçe birbirinden farklı bölümler olacak ve bu fark yüzünden bizde silahımız ve ekipmanlarımızda değişikliğe gideceğiz. Tabii bunu yaparken oyunda bulacağımız materyaller de bölümden bölüme göre değişecek. Hatta bazıları özel olacak ve az bulunacak. Bu ender materyalleri doğru zamanda ve doğru yerde kullanmak için yanımızda bulunduracağız. Oldukça geniş bir envanter sistemi Bioshock’ta yer alacak. Hatta ilginç diğer bir nokta daha bulunuyor. Sadece ekipmanlarımız gelişmekle kalıp, bizi koruma ve saldırma için güç sağlamayacak. Yetenekler de kazandıracak. Böylece etraftaki eşyaları hareket ettirerek, düşmanlarımıza zarar vermek veya kendimize bir koruma yaratmak vs… için objeleri kullanabileceğiz. Kısaca işin içinde farklı güçler de yer alacak.Objeleri hareket ettirme demişken, Bioshock’ta çevre karakterimizle etkileşimli olacak. Gelişmiş bir fizik modellemesi yapımda yer alıyor. Bunu lehimize durumlara kullanabileceğiz, aynı şekilde düşmanlar da aleyhimize kullanabilecek. Fizik motoruyla beraber çevre daha gerçekçi olurken, aynı zamanda karakterlerin hasar modellemesi de gerçekçi olacak. Vurduğumuz yere göre ve verdiğimiz hasara göre, düşmanlarımızın yaralanan kısmı gözükecek. Hatta daha ileri gidersek ateş ettiğimiz veya vurduğumuz yere göre, düşmanlarımızın tepkileri ve aldıkları hasar farklı olacak. Hatta bir veya daha farklı noktalara göre silahımızı bile, ona göre değiştirme imkanımız olacak. Görüntü Bu kadar iyi bir oyunda yine iyi grafikler olacak. Yeni nesil Unreal grafik motorunun gücünü, Bioshock’ta hissedeceğiz. Gerçekçi modellemeler, çevre dizaynı, ışık ve gölgelendirme efektleri bizlere iyice hissettirilecek. Değişen bölüm ve çevre tasarımları son detayına kadar Unreal tarafından çizilecek. Irrational Games özellikle motoru iyi optimize ederek, rahat ama detaylı bir biçimde grafikleri bizlere sunacak. Seslerin de grafiklerden aşağı kalmayacağını belirtelim. Ses efektleri özel bir biçimde hazırlanıyor. Özellikle karanlık atmosfere uyum sağlamak için, arka plan seslerine dikkat ediliyor. Böylece oyuncuya Bioshock’un gerilimi iyice verilecek. Irrational Games, System Shock 2’deki devrimsel yenilikleri alıp, iyice geliştirerek, başka özelliklerle beraber Bioshock’a adapte ediyor. Sır dolu karanlık bir hikaye, ne olduğu belirsiz bir dünya, garip düşmanlar ve hayatta kalmaya çalışan yalnız bir adam. 2007’nin en iyi oyunlarından biri olmaya aday bu oyunda bize tek düşen indirmek ve heyecanla oynamak…(merlinkazanıgame incelemesidir)Sistem Gereksinimleri:
- Tek çekirdekli olarak 2.4 Ghz işlemci,
- 1 Gb ram,
- 128 Mb Nvidia 6600 veya Ati X1300 (X1550 dışında),
- 8 Gb boş harddisk alanı
Yükleme işlemi başlamaz ise direkt yükleme adresi için tıklayınız. | |
|